ϟheraϟhu'ϟBlog



Transform by FiezaMirza
Basecode by NisaSayakinie
Other help by Aulia
Doodle-header from KasihDani
Top button from Atiqah
Social icon from VeryIcon

Preview




Terlepas Entri Best?
Khamis, 21 April 2011 1:15 PTG
BeRsyUkuRLah..!

SaLam ALaik'

Hai sume... hai pak cik, hai mak cik, hai kakak, hai abang ,hai datuk, hai datin..(oppss, perasan la plak, ad ke datuk n datin nk mai bce blog ak yg cengini nie kan..)=_="... n hai tuk kalian yg sudi bace blog oren lemon ini..

sekarang aku da berada dirumah n ase bowink pun ad..tp owng tua duk pesan bljr la masak ke, hape ke, dop pun bljar tuk msuk sesi yg akan datang..haish, mls la plak nk bljr..;D..heee..
 n jugak ak sedang tunggu hari yang boleh dikatekan seram jugak la nk hadapi hari n tarikh tuu.. ak sedang tunggu ni haa..
tunggu dan tunggu...
memng btul la menunggu ni adalah satu penyiksaan..>.<
hee..so, tuk rakan seperjuanganku sabo la ye.. kite sme2 tunggu.. sme ad gembira ataupn sedey 6ti..
sob3..T_T
Tp ak rse insyaALLAH kite sume akan brsua kmbali..
n xmo2 brpisah ngn korng..(hnye kwn2 mtrik aku)^^

n ape pun keputusannyer 6ti ak harap korang ikhlas mnerimanyer n bersyukur ats segala ketentuan yg diberiNYA...^^

Dalam entry ni jugak oren lemon..(eh2 sat gune aku n sat gune oren lemon lak...haha.. ape pn 2 i punyer hak.. becos ni belog ak..hee)
 nak ckap sikit pasal "cicak vs manusia"..waaa..;D
fighting ni..heeh



tp xde la.. ni just perbezaan yg kengkawan harus tahu! n brsyukur dgn ape yang diberikan olehNYA brbnding dengan cicak..

Aneh sekali tau, makanan cicak ialah serangga yang boleh terbang, such as lalat, kumbang kecil n lain lainyg m'punyai kepak. 
Kalau difikirkan secara logik,mana mungkin cicak hanya ada kaki yang melekap di dinding n di syiling itu, mampu 'mampu memburu' mangsanya yang boleh terbang. Tentulah begitu sukar bukan??

Tapi ALLAH SWT Maha Mengetahui, sungguhpun cicak tidak dikurniakan sayap tetapi ALLAH kurniakannya lidah yg pnjang, mata yang tajam dan kecekapan yang luar biasa untuk mendapat rezekinya. Seolah olah cicak tidak "mengeluh" kerana tidak bersayap, sebaliknya menggunakan untuk lidah, mata dan kakinya dengan penuh kesungguhan untuk mencari rezeki.
Secara mudah, bolehlah dikatakan cicak tidak fokus pada kekurangannya, sebaliknya brfokus pada kelebihannya. Hasilnya cicak tetap dijamin rezekinya.

Kita jugaa perlu belajar daripada kegigihan cicak ini. Kita juga ad kelebihan masing masing, n juga ad kekurangan.. Memang ini tidak dpat dinafikan.
Tidak semua mnusia itu sempurna.. so, kita haruslah brsyukur dengn apa yang kita ada.. korang perlulah tumpukan pada kekuatan kita. Binalah hubungan yang baik, dengan ibu bapa, saudara mara, guru-guru n teman teman yg tercinta..huhu

Tegasnya, janganlah jdikan kekurangan sebagai satu alasan...
tetapi tukarkan menjdi sti kelebihan!

So, bila kita lihat cicak, janganlah pandang begitu sahaja..Semestinya setiap umah memelihara cicak kan..eypp, bkn pelihara la, p diceroboh oleh cicak..hehe..n  Jangan lak  hanya melayan imaginasi minta diberi sepasang kaki n tangan seperti cicak.. n jangan diminta nak menjdi 'cicakman la plak ye'..haish..trpengaruh ngn movei la ni...ish3.. hape budak zaman skang ni ek , ap nk jd la ye.. mudah trpengaruh..hihi..

Sedarlah yang kita lebih mulia dari si cicak tu.. Sebaliknya pandang kelebihan yg ada pada manusia. ALLAH Maha Kaya, pasti ada kelebihan pada setiap manusia yang dicpta-NYA termasuklah diri kita.

Ingatlah:
Tuhan tidak mencipta manusia yang bodoh. DIA hanya mencipta manusia dengan kebijaksanaan yg berbeza-beza..^^

oKey, moga kita akan brjumpa lgi di entry ak yg akan dtng..
im gonna misz u kawan...
Moga ini dpt dijdikan pnduan untuk korang sumee..

WasSaLam..


  





0 Complains